followers :)

29 July 2011

.tak perempuan ke tengok bola.

salam kembali.

ehem.tekak masih serasa perit selepas menjerit tadi. tendangan Safee Sali yang menyumbat gol pertama untuk Malaysia membuatkan aku melompat bagai anak kera.

acap kali bila tiba perlawanan bola sepak pasukan kegemaran , keghairahan aku melonjak. habis orang di sekeliling dilupakan.

separuh masa pertama dihabiskan dengan tumbuk-tumbuk kerusi. belasah-belasah bantal. dan kepala dihentak-hentak ke kusyen yang empuk.

aku tengok bola kat rumah je.

pemain kembali memenuhi padang.
mak aku juga turut serta di sebelah aku.

MAK : eeii. tengok cerita Mulan lagi best kan fariz ?

AKU : mana ada. tak best lah Mulan. orang dah hafal cerita dia.

maka terjadilah sedikit pertukaran bahas antara aku, mak dan adik-adik.

tiba-tiba.

AKU : GOOOOOAAAAAALLLLL !!!!

dengan pelbagai gaya aku melompat girang. kemudian terduduk semula ke sofa sambil membalas pandangan mak aku yang mula membulatkan matanya.aku segera menekup muka ke bantal. MALU lah pulakk -.-"

MAK : ish ish hang ni. sampai terjerit-jerit tengok bola. bola je pun.

AKU : hehehehe....*masih malu-malu*

MAK : oii. hang tu anak dara. mana ada anak dara tengok bola

AKU : =___="

betul ke tak ada anak dara tengok bola?

orang ckp tak perempuanlah tengok bola kan

aku masih keliru dengan pernyataan tu


P/S: tahniah pasukan malaysia.walaupun tak menang. tapi keeper sangat hebat.haha


 gambar bila ntah aku mintak encik google carikan. ehem. muslim comel.pakwe aku.haha.berangan!

No comments: