followers :)

19 July 2011

.cuba mencuba.

aku tekan punat merah itu
kotak hitam terpadam
cahaya berwarna-warni lesap

cerita itu
tiba-tiba mengingatkan aku kepada kau
rindu pula
sudah lama tidak terlihat kau

bingkas bangun
menerpa ke pintu hadapan
cuba jenguk kau
tak ada

takpa
mungkin masih belum terlambat
melangkah laju menuju ke tingkat atas
langsir diselak seluasnya
masih tak nampak tanda kewujudan kau

masih mencuba
panjat meja tulis di tepi tingkap
aduh !
terhantuk dahi
gara-gara cuba menjenguk ke luar bilik
bebola mata melilau mencari kau

jengketkan kaki sedikit
wah !
akhirnya itu pun kau
berterusan memuja kau dalam hati
ciptaan Illahi yang sangat indah

mungkin bukan aku saja yang puja kau
mungkin seluruh alam turut serta bersama aku

mata menatap lama kau
tak bisa beralih ke arah lain
semoga aku dipanjangkan umur
supaya dapat lihat kau selamanya



wahai BULAN 



aku berharap sangat !

No comments: