followers :)

4 July 2011

.sakit sini sakit sana.

hei .
kau tiba tiba datang.

habis punah semuanya.
segala impian aku . dia . dan dia .
tak tertunai .

mcm mana kau nak ganti balik ?

tak boleh . 
tak mungkin .

kau dah rampas semuanya .

dia kami punya . 
kau tak punya usaha .

meraba raba .
terjumpa satu dan terus simpan dalam tangan kau .

hei ! itu milik kami .

kau genggam erat erat .
tak tahu malu .

persetankan jubah kau .
sebalik itu punya satu hati yang hitam .

kau topengkan tudung labuh kau .
dalam diam kau berhubung dengan syaitan durjana .
sihir . bomoh . jembalang .

dia . dia . dan dia menjadi mangsa rakus kau .

aku juga . 
terpaksa berkorban demi dia . dan dia .
kau apa tahu ?

sakit . 
aku tahan . tumpah jua mutiara .

aku marahkan dia . tapi aku lebih marahkan kau .

kerana kau .

sakit sini . sakit sana .
pernah kau kesah ?

dia sakit . aku sakit . semua sakit .

emosi semakin tak stabil .

serupa tesedut gas karbon monoksida yang kau lepaskan .
cuba mencari ruang . oksigen !

kau . insaflah . 
ingat . sehebat mana kau memijak kami . kau tetap manusia . seperti kami .

kau tak terkecuali mendapat balasan atas perbuatan iblis kau .

ALLAH MAHA ADIL .




No comments: