followers :)

27 June 2011

.perpisahan itu.

assalamualaikum.

kali ni tak ada cerita yang best . sesaje nak tulis entri pasal perpisahan .

benda yang paling sinonim dalam kehidupan seharian kita .
perpisahan tak kira la dengan siapa atau dengan apa . tapi setiap orang PASTI akan laluinya .

sama ada oleh hayat yang telah sampai ke penghujung atau sememangnya perhubungan itu telah sampai pada noktah untuk berhenti .

perpisahan adalah pintu untuk pertemuan yang baru . tanpa perpisahan boleh ke kita kenal orang baru tu , tak pun sayang dan seterusnya jadi pasangan kita ?

sedih . kesedihan hanyalah ledakan perasaan yang dibauri oleh perisa syaitan .

jika perlu menangis oleh perpisahan , menangislah . tapi usah terlalu lama sebab pintu pertemuan yang baru telah terbuka . pertemuan yang menjanjikan kegembiraan kerana kita semakin matang oleh pengalaman yang dilalui .

tanpa manusia terpaksa berenang menyeberang sungai , tak mungkin jambatan tercipta .

tanpa kepayahan terpaksa berpanas berhujan , tak mungkin rumah dibina .

setiap hari yang dilalui adalah ilmu buat mendepani hari muka . biar perpisahan berupa sedih pada hari ini . mungkin esok hari ia akan menjadi mukadimah kegembiraan pula .

perpisahan kembarnya adalah pertemuan :)

pada setiap perpisahan ada nikmat pertemuan . perpisahan adalah titik awal pada pertemuan yang lebih baik lagi . Allah tidak mensia-siakan hidup hamba-Nya kecuali hamba itu sendiri yang menjadikan dirinya sia-sia oleh keadaan .

bangkitlah . keluar dari kepompong kesedihan yang tidak perlu dan pergilah kepada dunia serba baru yang indah penuh berwarna.

kegembiraan seseorang Muslim adalah keredhaan Allah terhadapnya . maka carilah keredhaan itu dan yakinlah kita akan menemui-Nya .

-mwDHTI

No comments: